На вересневій колегії Держлісагентства України розглянули кадрове забезпечення підприємств галузі

Колегія 125 вересня в Держлісагентстві України відбулося засідання колегії під головуванням Валерія Чернякова, очільника лісової галузі, та за участю керівників обласних управлінь лісового та мисливського господарства, представників установ, організацій безпосереднього підпорядкування.
Активне обговорення порядку денного колегії розпочала заступник начальника Управління кадрового забезпечення, організаційної роботи та міжнародних відносин – начальник відділу Алла Святецька.
Виступаюча ознайомила присутніх із станом роботи кадрового забезпечення галузі. Зокрема, повідомила про кількість працюючих на підприємствах Держлісагентства України, наявність фахової освіти в працівників, віковий склад директорського корпусу, рівень скорочення, підвищення кваліфікації співробітників, профорієнтаційну роботу.
Враховуючи вищезазначене, на підприємствах галузі постійно проводиться робота з покращення якісного складу керівних працівників і спеціалістів, з організації підготовки та підвищення кваліфікації кадрів та професійної орієнтації, яке здійснюється на базі Укрцентркадриліс та його філій – Чорноліської лісної школи та Карпатського регіонального навчального Центру. Для вивчення передового досвіду проводяться виїзні заняття працівників підприємств, головних спеціалістів та спеціалістів на передові підприємства галузі.
Також виступаюча наголосила на тому, що керівники територіальних органів управління мають зобов’язати державні підприємства внести зміни в колективні договори, з метою виплати середньої заробітної плати за рахунок підприємства неповнолітнім дітям загиблих працівників до настання ними 18-річного віку, та членам їх сімей, що були на утриманні загиблого.
З питання про формування деревостанів при здійсненні рубок формування і оздоровлення лісів у Львівському і Харківському обласних управліннях лісового та мисливського господарства доповіли: перший заступник начальника Львівського ОУЛМГ Анатолій Дайнека та начальник Харківського ОУЛМГ Борис Білоус.
Фактичні щорічні обсяги рубок формування і оздоровлення лісів становлять відповідно по Львівському та Харківському обласних управліннях лісового та мисливського господарства за площею 18,1 і 11,2 тис. га та запасом 543,7 і 369,7 тис. куб. м.
При рубках формування і оздоровлення лісів щороку охоплюється близько 4% вкритих лісовою рослинністю земель та заготовляється 44% ліквідної деревини у Львівському і відповідно 4% та 85% у Харківському обласних управліннях лісового та мисливського господарства.
Анатолій Дайнека під час свого виступу наголосив на найбільш актуальній проблемі лісового господарства Карпатського регіону Львівської області – всиханню ялинників.
Площа всихаючих ялинових насаджень в гірській частині області на кінець 2013 року склала 19,5 тис. га. В насадженнях спостерігається в основному групове (сухостійні дерева зустрічаються групами до 10 дерев) та куртинне всихання (всихання дерев куртинами до 0,25га) відповідно 64% та 35% від площі всихаючих насаджень.
З цього приводу лісівники Львівщини повинні якнайшвидше вирішити питання по заміні всихаючих похідних смерекових лісів на корінні ялицево–букові ліси.
«З метою напрацювання стратегії господарювання в ялинових лісах, прийняття виважених рішень стосовно вирішення вищезгаданої проблеми, недопущення у подальшому втрат деревини необхідно прийняти Державну програму по ліквідації всихання ялинових насаджень та відновленню корінних деревостанів у Карпатському регіоні із забезпеченням джерел фінансування», – зазначив у виступі Анатолій Дейнека.
Окремо колегія звернула увагу на дотримання вимог Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», до якого протягом поточного року 9 разів вносились зміни. Мається на увазі віднесення всіх посадових осіб, юридичних осіб публічного права до суб’єктів відповідальності за корупційні правопорушення.
Тобто, всі посадові особи державних лісогосподарських підприємств та інших підприємств галузі після набрання чинності змін до Закону про корупцію стали суб’єктами відповідальності за корупційні правопорушення.
Зауважуємо, що раніше під прес антикорупційного законодавства на 100 % підпадали тільки ті посадовці галузі, які отримували заробітну плату за рахунок бюджетних коштів. Зараз всі посадові особи галузі мають однаково відповідати перед законом у випадку порушення антикорупційних обмежень (Див. додаток).
Прес-служба Держлісагентства України

Додаток: Як ці обмеження повинні діяти на практиці ?
1. Всі посадові особи всіх лісгоспів та установ сфери управління Держлісагентства не можуть мати у безпосередньому підпорядкуванні підлеглих осіб, адже це створює конфлікт інтересів. Згідно ст. ст. 9, 14 Закону про корупцію, про конфлікт інтересів посадовці зобов’язані письмово повідомити керівника підприємства.
Звертаємо увагу, що за неповідомлення безпосереднього керівника про наявність конфлікту інтересів тягне за собою відповідальність за корупційне правопорушення, передбачене ст. 172-7 КУпАП. Отже, ігнорування цієї вимоги може призвести до того, що при найближчій перевірці лісгоспу правоохоронці складуть протокол та посадову особу, яка не повідомила директора лісгоспу те, що її близька особа (визначення надається у ст. 1 Закону про корупцію) працює у її підпорядкуванні.
Крім того, закон про корупцію (стаття 9) встановлює такі обмеження для посадових осіб держлісгоспів:
1) заборона брати участь у роботі колегіальних органів під час розгляду питань щодо призначення на посаду близьких осіб;
2) заборона у будь-який інший спосіб впливати на прийняття рішення призначення на посаду близьких осіб;
3) заборона мати у безпосередньому підпорядкуванні близьких осіб або бути безпосередньо підпорядкованими близьким особам;
4) обов’язок вжити заходів щодо усунення ситуації безпосереднього підпорядкування у 15-денний строк;
5) якщо вказана вимога у зазначений строк не була добровільно усунута, закон запроваджує обов’язок протягом одного місяця з моменту виникнення ситуації безпосереднього підпорядкування:
– перевести на іншу посаду таку особу, щоб виключити ситуацію безпосереднього підпорядкування, або
– у разі неможливості переведення, звільнити таку особу із займаної посади.
Відтак, рекомендую всім посадовцям, які мають у підпорядкуванні близьких осіб, уважно ознайомитись з вказаними нормами і вжити заходи, які вимагає Закон.
Виключення Закон про корупцію (стаття 9) робить тільки для тих посадовців лісгоспів, які працюють у сільській місцевості та у гірських населених пунктах. Зверніть увагу: це означає, що якщо лісгосп зареєстрований у селі і всі лісництва також розташовані у сільських населених пунктах, то посадовцям цих підприємств не варто хвилюватись про усунення своїх близьких родичів з підлеглих посад – закон їм це не забороняє.
Всім посадовим особам всіх лісгоспів та установ заборонено приймати дарунки від юридичних та фізичних осіб за таких умов:
1) за ухвалення рішень, вчинення дії чи бездіяльності в інтересах дарувальника;
2) за посередництво при сприянні в ухваленні рішень, вчиненні дій чи бездіяльності іншими посадовими особами та органами влади в інтересах дарувальника;
3) від осіб, які перебувають в підпорядкуванні.
Іншими словами, посадовець немає права одержувати за виконання покладених на нього службових обов’язків, будь-яку іншу винагороду, ніж передбачена законодавством про оплату праці. Ці заборони є абсолютними, тобто вони в жодному разі не повинні порушуватись. Їх порушення тягне за собою адміністративну відповідальність, передбачену ст. 172-5 КУпАП. Нагадаємо, що вчинення корупційного правопорушення тягне за собою не тільки штраф у 510-850 грн., але й звільнення з роботи і внесення у відповідний державний реєстр. Останні санкції здатні значно зіпсувати ділову репутацію посадовцю, ніж сплата штрафу.
Звісно, є обмеження при одержанні подарунків, які полягають у наступному: (стаття 8 Закону про корупцію):
1) Дарунки повинні бути в межах загальновизнаних уявлень про гостинність та пожертви.
2) Вартість таких дарунків (пожертв) не перевищуватиме 50 % мінімальної заробітної плати, встановленої на день прийняття дарунку (пожертви) одноразово. Станом на 01 січня 2014 року ця сума становить 573,5 грн.