Реформа лісової галузі: відмежовуємо реальність від припущень

Розпочалася реформа лісової галузі. За важливістю для структури її можна порівняти лише з реформою децентралізації для країни. І за суттю також.

Логічно, що зміни викликають певний страх у людей, для всього нового необхідний час на адаптацію.

Ми хочемо пояснити окремі найважливіші концепти суті самої реформи.

Для всієї галузі реформа  – надважливий крок, від якого залежить майбутнє розвитку лісового господарства.

Реформа – це завжди багатокомплексна річ, яка дуже важко народжується і тільки з часом приносить результати, дає імпульс розвитку.

Саме такий шлях напрацювання концепції реформи обрали в лісовій галузі. Колективи держлісгоспів Волині, управління разом із Держлісагентством, науковими спільнотами та представниками громад тривалий час напрацьовували формат змін  – від стратегічних кроків до найменших, які безпосередньо стосуються окремої структурної одиниці. Рішення не приймалися одноосібно та миттєво.

На Волині збори колективів відбулися у кожному лісогосподарському підприємстві, обговорення та напрацювання неодноразово тривали на рівні області. Всі рішення колективів внесені у загальнообласний концепт як пропозиції. І всі ці пропозиції, напрацьовані на місцях, враховані Держлісагентством.

Нинішній формат реформи лісової галузі – це сукупне бачення працівників, профспілкових колективів, найкращий досвід європейських країн та врахування інтересів держави.

Оптимізація лісогосподарських підприємств передбачає скорочення адміністративних витрат та підвищення ефективності розподілу і використання державних ресурсів, стимул для покращення інвестиційного клімату та посилення соціальних гарантій працівників.

Оптимізація не передбачає скорочення робочих місць, а лише переформатування адміністративних вакансій та обов’язків. Все відбуватиметься відповідно до чинного законодавства.

Жоден виробничий підрозділ не буде ліквідовано, навіть більше – передбачається нарощення потужностей в усіх напрямках господарської діяльності. Тому галузь залишається відкритою до пропозицій, має вакансії для фахівців багатьох робітничих спеціальностей.

Питання оптимізації апаратів управління підприємств буде вирішуватися, виходячи із максимального збереження фахового потенціалу та виробничої необхідності.

Справжню цінність лісогосподарських підприємств для місцевих громад ми відчули, коли розпочалося обговорення реформи.

Держлісгоспи залишаються бюджетоутворюючими для громад. І такими вони  будуть надалі. Місцеві податки та збори, які сплачують державні лісогосподарські підприємства, і сьогодні, і після укрупнення сплачуватимуться до бюджетів тих самих громад. Так передбачено податковим законодавством.

Головні структурні підрозділи (лісництва) не ліквідуються та не об’єднуються. Тому рентна плата за спеціальне використання лісових ресурсів і податок за лісові землі й надалі будуть перераховуватися до місцевого бюджету за місцезнаходженням лісової ділянки. Як і податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) буде спрямований до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу.

Реформа лісової галузі потрібна і для повернення позитивного іміджу професії лісівника.  Це шанс для галузі не лише зберегти свої потужності, а й зміцнити позиції в суспільстві.

Пресслужба Волинського ОУЛМГ