Про особливості роботи водія лісовозного транспорту

Стабільно ефективна робота державного підприємства – це результат правильно організованих робочих процесів та відповідальне ставлення кожного працівника. В свою чергу керівництво підприємства дбає про дотримання усіх правил з охорони праці задля забезпечення максимально комфортних та здорових умов на робочих місцях.

Найтяжче доводиться тим, хто цілодобово працює у лісі або ж постійно у дорозі.

Сьогодні розповімо про один день роботи водія лісовозного транспорту ДП «Колківське ЛГ», адже це праця нелегка, до того ж супроводжується низкою щоденних труднощів. Майже половина їх шляху – суцільне бездоріжжя. А за різних погодних умов це ще й багнюка, піски, взимку – кучугури снігу. Окрім того, на шляху трапляються пеньки, завали та інші перепони, які не кожному під силу.

Тому основним нашим завданням є правильна організація передрейсових оглядів, що є однією із основних ланок профілактики дорожньо-транспортних пригод, а також забезпечення безумовної безпеки водія.

Кожну зміну водій розпочинає із отримання подорожнього листа у диспетчера з наступним проходженням передрейсового медичного огляду медичним працівником, з яким підприємство уклало договір на медичне обслуговування.

Стан здоров’я водія – дуже важливий фактор, який найбільше впливає на безпеку керування, оскільки відповідальність несуть водій та підприємство, яке допускає його до автотранспорту. Під час проведення огляду медичний працівник візуально оглядає та ретельно опитує водія щодо його самопочуття, сну, наявності або відсутності скарг на стан здоров’я, в обов’язковому порядку вимірюються артеріальний тиск та частота скорочень серця. Окрім загальної діагностики стану здоров’я водія, передбачено обстеження на предмет перебування водія у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння, а також можливий вплив лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.

Після обстеження, у разі відсутності протипоказань, медичний працівник робить відмітку про це в полі «Водій за станом здоров’я до керування допущений» подорожнього листа.

Наступним етапом є перевірка технічного стану транспортного засобу головним механіком, який перевіряє справність гальмівної системи, рульового управління, приладів освітлення та сигналізації, склоочисників, установку дзеркал, тиск у шинах, а також відсутність підтікання палива, масла, води. Після чого робиться відмітка про стан транспортного засобу у подорожньому листі.

ВАЖЛИВО! Водій не має права виїжджати на автомобілі, якщо його технічний стан не відповідає Правилам дорожнього руху, Правилам технічної експлуатації рухомого складу автомобільного транспорту і Правилам охорони праці на автомобільному транспорті.

Наступним етапом є заправлення автомобіля паливом.

У лютому 2021 року ДП «Колківський лісгосп» оформило всі необхідні дозвільні документи на власний паливнозаправний пункт на території підприємства, а також ліцензію на право зберігання пального (для власних потреб). Заправник записує кількість виданого палива у графі «Видано» розділу «Рух палива» й розписується.

Водій може виїжджати з території підприємства тільки після проходження кожного етапу та відповідних відміток про це у подорожньому листі.

Після завершення робочого дня, коли лісовоз повертається в гараж, механік записує фактичний час прибуття, заповнює графу «Покази спідометра», у розділі «Рух палива» зазначає залишок палива й засвідчує цей запис своїм підписом. Крім того, механік розписується в прийманні автомобіля.

Дотримання усіх цих правил сприяє зниженню рівня травматизму, а також забезпечує високоефективну діяльність лісовозного транспорту підприємства.

Прес-служба ДП «Колківське лісове господарство»